PRIVACYVERKLARING
Pajottenlands Centrum vzw is een erkende dienst voor Gezinshulp en Aanvullende Thuiszorg. Om onze hulpverlening optimaal te kunnen uitvoeren verwerkt Pajottenlands Centrum een aantal persoonsgegevens. In deze privacyverklaring geven wij weer hoe er met deze persoonsgegevens wordt omgegaan.
Het Pajottenlands Centrum stelt alles in het werk om te allen tijde uw privacy te respecteren!
Wij verbinden ons ertoe om uw persoonsgegevens te verwerken overeenkomstig de toepasselijke wetgeving waaronder de wet voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens waaronder de Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG .
1. Verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens
Pajottenlands Centrum vzw is gevestigd op volgend adres: Albert Vanderkelenstraat 7 1750 Lennik Ondernemingsnummer 0430828468
Vzw Pajottenlands Centrum is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens en ziet toe op de veiligheid en de vertrouwelijkheid ervan. De Data Protection Officer (DPO) werd als functionaris aangesteld om hierop toe te zien.
U kan de DPO bereiken op volgende manieren: Telefonisch: 02/532 09 59 Schriftelijk: Albert Vanderkelenstraat 7, 1750 Lennik, t.a.v. Data Protection Officer Via mail: info@pajottenlandscentrum.be (t.a.v. DPO)
2. Verwerkte persoonsgegevens
Volgende gegevens kunnen wij van u verzamelen, opslaan en verwerken en dit zowel digitaal als op papier:
Voor de verwerking van andere persoonsgegevens vragen we vooraf toestemming. Deze toestemming kan ten allen tijden door u worden ingetrokken. Schriftelijk: A. Vanderkelenstraat 7, 1750 Lennik, t.a.v. DPO of via mail: info@pajottenlandscentrum.be
Deze persoonsgegevens dienen eerlijk en rechtmatig te worden verwerkt. Ze hebben als doel de hulpverlening te kunnen opstarten volgens het wettelijk verplicht kader, de gevraagde zorgverlening met behulp van de verkregen informatie en gegevens zo optimaal mogelijk te kunnen bewerkstelligen, We verwerken enkel de gegevens die noodzakelijk zijn hiervoor. Ze dienen nauwkeurig te zijn, niet overmatig en in een vorm die het mogelijk maakt de betrokkenen te identificeren.
Uw persoonsgegevens zijn verkregen via uzelf (of uw wettelijke vertegenwoordiger) of van een overheidsinstantie zoals het opvragen van de samenstelling gezin bij uw gemeentebestuur (zie Ministrieel besluit tot vaststelling van het bijdragesysteem voor de gebruiker van gezinszorg, Art. 4, A, 9° en Art. 44 van bijlage I, gevoegd bij besluit van de Vlaamse Regering van 24/7/20009).
3. Waarvoor worden de persoonsgegevens verwerkt en de verwerkingsgrond ervan
Uw gegevens zullen enkel en alleen gebruikt worden om onze organisatie in staat te stellen de hulp te optimaliseren en te voldoen aan de aan ons gestelde wettelijke verplichtingen.. Concreet houdt dit in:
Wij verwerken uw persoonsgegevens voor deze doeleinden op basis van volgende verwerkingsgrond:
Uw persoonsgegevens kunnen doorgegeven worden aan bvb mutualiteit, overheidsplatform,… in het kader van een hogervermeld doel t.o.v. de hulpverlening, subsidiëring,… Alle andere uitwisselingen gebeuren enkel mits uw toestemming.
Er worden geen persoonsgegevens verwerkt buiten of overgedragen aan landen buiten de EER (Europese Economische Ruimte).
[1] Besluit van de Vlaamse Regering betreffende de programmatie, de erkenningsvoorwaarden en de subsidieregeling voor woonzorgvoorzieningen en verenigingen van gebruikers en mantelzorgers van 24/07/2009 (het “uitvoeringsbesluit Woonzorgdecreet”)
4. Welke rechten heeft de betrokkene
U of uw wettelijke vertegenwoordiger heeft een aantal rechten m.b.t. de verwerkte persoonsgegevens
Bij elk verzoek t.a.v.de Data Protection Officer dient u uw identiteitskaart voor te leggen OF de identiteitskaart van de wettelijk vertegenwoordiger bij minderjarigen OF de identiteitskaart en het mandaat van uw vertegenwoordiger, bewindvoerder of vertrouwenspersoon
5. Bewaren en beveiliging van de gegevens
Uw gegevens worden niet langer dan bepaald door de wettelijke bewaartermijnen bewaard. Daarna vernietigen we deze persoonsgegevens of bewaren we ze op een manier die niet meer herleidbaar is tot een persoon.
Wij stellen binnen onze mogelijkheden alles in het werk om al de gepaste technische en organisatorische maatregelen te treffen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen vernietiging, verlies, onbedoelde wijziging, beschadiging of openbaarmaking.
Dit houdt onder meer volgende maatregelen in:
Voor meer informatie over de beveiliging van persoonsgegevens kan je contact opnemen met onze DPO. U kan de DPO bereiken op volgende manieren: Telefonisch: 02/532 09 59 Schriftelijk: Albert Vanderkelenstraat 7, 1750 Lennik, t.a.v. Data Protection Officer Via mail: info@pajottenlandscentrum.be (t.a.v. DPO)
6. Klachtenprocedure
Een klacht kan gericht worden naar onze Data Protection Officer DPO) U kan de DPO bereiken op volgende manieren: Telefonisch: 02/532 09 59 Schriftelijk: Albert Vanderkelenstraat 7, 1750 Lennik, t.a.v. Data Protection Officer Via mail: info@pajottenlandscentrum.be (t.a.v. DPO)
Indien u niet tevreden bent met de afhandeling hiervan, kan u klacht indienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (www.gegevensbeschermingsautoriteit.be)
7. Wijziging privacyverklaring
Aangezien deze materie onderhevig is aan aanpassingen kan deze privacyverklaring wijzigen. Deze kan dus worden aangepast wanneer bijvoorbeeld aanpassingen in de regelgeving plaatsvinden of wanneer onze organisatie zijn procedure bijstelt. U kan de meest recente versie steeds terugvinden op onze website www.pajottenlandscentrum.be
|